hemmamormor.blogg.se

Hej på dig. Eva heter jag. Jag bor i Aneby tillsammans med min make sedan 31 år. Tillsammans har vi två döttrar, Helena född 1981 och Madelene född 1983. 1986 lämnade vi vår tillvaro i Linköping efter att Göran, då 26 år gammal, köpt ett företag. Jag jobbar halvtid i företaget och resten av min tid ägnar jag åt att vara dagmormor åt mina fyra barnbarn. Två pojkar, Dante och Didrik, födda 2008 och 2010 och Stella och Olivia födda 2011 och 2012. Här kan du läsa om våra galna upptåg, min matlagning och andra stolligheter som vi hittar på. För sådana är vi, vi tar livet med en klackspark. Välkommen!

Olivia o jag

Publicerad 2014-01-29 14:22:05 i Allmänt,

Idag fick jag ha Olivia några timmar hos mig det var så mysigt ,vi lekte o busade en stund efter det så gick vi ut och åkte pulka ,vi gick till lekparken och gungade lite innan det var dags att gå hem och laga lunch ,och till lunch blev det potatis lax,dillsås och rivna morötter mums mums . Här kommer några bilder från Olivas o min dag .

Publicerad 2014-01-28 15:55:57 i Allmänt,

Ikväll ska jag på zumban,jag har inte varit där sen vi kom hem från Thailand,det ska bli så himla kul ,Madde har tagit över efter Helena för hon ska snart få sitt tredje barn ,det blir i april.Madde har ju gjort ett helt nytt pass på zumban så jag får se hur det går, en del felsteg kanske men det gör inget för det bjuder jag gärna på det är ju så himla kul.😁💃

Dante ,Didrik o jag

Publicerad 2014-01-28 08:37:21 i Allmänt,

Ohoj igår fick både Dante o Didrik vara hos mig förskolan var stängd . Vi böjade med frukost ,sen läsa lite böcker,lyssna på en cd med spökhistorier, och sen måste man ju småbrottas på skoj med varandra tycker Dante o Didrik. Innan lunch gick vi hem till Madde,Stella o Olivia så de fick leka lite också . Efter lunchen tog vi pulkan till lekparken lekte lite där sen gick vi med pulkan bort till backen och åkte lite pulka i backen, Dante o Didrik o jag var ute ungefär i två timmar, vi gick hem hängde upp blöta kläder tände en brasa och Dante o Didrik fick en smörgås var och en mugg te till det de fick också titta på barnprogram . Mysig tyckte de att det var.😄❄️

Göran o jag

Publicerad 2014-01-26 16:15:36 i Allmänt,

Idag gick vi tipspromenaden som vanligt vid Tallbacken,lagom svåra frågor var det,efter promenaden ville Göran träna lite på gymmet. När han kom hem var det lagom att laga lite lunch och ta det lite lugnt,det blev en stund i soffan och kolla på ett par avsnitt av en serie vi börjat titta på som heter Line of duty ganska bra faktiskt. Kvällen blir också väldigt lugn ska snart göra mig en god kopp te och några knäckemackor tror jag.

Publicerad 2014-01-25 19:02:05 i Allmänt,

Idag hade vi en försenad födelsedags middag för mig ,jag fyllde år när vi var i Thailand, vi bjöd på fläskfelegryta och rotfruktsgratäng ,efterrätten var persikohalvor och glass mums mums. I present fick jag en världskarta som jag hade önskat mig . Tack så mycket för trevligt sällskap allihopa och presenten det är alltid lika mysigt och trevligt när vi har familjemiddagar.😘❤️

Didrik o jag

Publicerad 2014-01-23 17:31:07 i Allmänt,

Didrik och jag har varit o lekt i lekparken,läst massor med böcker,pärlat på pärlplattor och byggt ett fint högt tåg med legot. Senare på eftermiddagen kom Madde med Stella o Olivia och lekte lite med Didrik innan det var dags för de att gå hem och fixa middagen kul. Här kommer bild på vårat höga tåg som vi byggde Didrik o jag av legot.

Stella o jag

Publicerad 2014-01-23 17:17:27 i Allmänt,

Jag lovade att jag skulle berätta vad Stella o jag hittade på igår, vi började med att åka lite pulka, när vi kom in var det dags för lunch. Efter lunchen ville Stella ha två nya tatueringar en på ena armen och en på andra armen sen ville hon att jag skulle måla hennes naglar,vi läste lite böcker också. Innan Madde kom och hämtade Stella hittade hon på en lek som var sur o glad leken,först ska man leka att man ligger i soffan och är sur sen hel plötsligt,reser man sig upp och är glad . ⛄️😄

Dante o jag

Publicerad 2014-01-22 07:33:14 i Allmänt,

Igår var Dante hos mig vi spelade spel Bamses honungsjakt,pratade om skeppet Vasa som han tyckte var väldigt intressant att höra om,sen gick vi till biblioteket och lånade massor av böcker så nu har vi en del att plöja ingenom.Dante verkar vara väldigt intresserad av historia tror jag,han frågar väldigt mycket och vill gärna att vi ska berätta om gamla tider o så. Igår var vi ju på hockey också och Hv 71 vann mot   Skellefteå AIK med 4-2 bra att de fick 3 poäng . Idag kommer Stella och i eftermiddag ska vi följa med när hon,Olivia,Didde o Dante är på simskolan de är så duktiga och lär sig jättemycket . Jag berättar senare om vad Stella o jag ska hittade på när hon var hos mig . Här kommer ett par semesterbilder till hoppas ni inte har tröttnat ännu .

Publicerad 2014-01-21 06:27:28 i Allmänt,

Igår ägnade jag hela dagen åt att plocka  bort det sista av julen,tvätta tre maskiner smuts tvätt och städa,sen var jag helt slut,jag hade ju varit vaken sen klockan halv fem och somnade i soffan klockan kvart över sju. Det är svårt att komma in i de normala tiderna efter semestern ,det var ju sextimmars skillnad men snart kommer man nog tillbaka till det också ,nu är det ju vanliga rutiner igen . Idag kommer Dante oc

h imorgon kommer Didde och på onsdag kommer Stella ,då får vi vara med på simmet också. Jag glömde nästan vi ska ju på hockey i kväll Hv 71 mot Skellefteå vi hoppas på tre poäng,vi har inte varit på hockey på länge nu känns det som det ska bli jättekul. Jag visar några fler bilder från semestern så håll till godo .

Publicerad 2014-01-19 15:34:41 i Allmänt,

Nu är vi hemma igen ,igår hade vi familjemiddag älgstek med potatisgratäng och kantarellsås mums mums,efter det hade vi present utdelning vi hade ju köpt lite grann med oss hem från Thailand. Jag tror att alla blev lite glad för det de fick ,det är så skönt att vara hemma igen och att få träffa våra nära o kära igen,pussa o krama på barnbarnen. Tyvärr har jag inga bilder från middagen men vi hade det jättetrevligt iallafall tack så mycket familjen Målqvist o familjen Idh vi  får träffas snart igen med en god middag hoppas jag.❤️ Jag visar några mer bilder från vår semester i stället .

Publicerad 2014-01-16 18:58:52 i Allmänt,

Hemma igen efter våran jättehärliga semesterresa ,vi skulle kommit hem inatt igentligenen men vi missade tåget,trötta efter den tolvtimmars resan så gick vi till Hilton hotell som ligger vägg i vägg med Kastrup för att kolla om de hade ett rum ledigt,jaa vi ska se vad vi har sa de i receptionen det är igentligen fullt men vi har ett rum ser jag, och det kostar 3.500 kronor.Vi sa det var dyrt vi ska ju bara sova några timmar finns det inte bara ett en

kelrum som vi kan få istället men nej d

et fanns det inte. Göran tog fram datorn och sökte på andra hotell i närheten och fick napp på ett billigare vi fick ett rum det kostade 925 kronor. Jätteskönt att få gå och lägga sig och sova ,det är ju inte dåligt att vi fixade ett rum till slut sådär mitt i natten. Här kommer allafall några bilder från vår semester som jag lovade. Håll till godo .

Publicerad 2014-01-15 03:51:53 i Allmänt,

Det blev ingen tuk tuk till Hard rock café,det var ju så nära att vi kunde gå,det blev en riktig stor hamburgare med pommes nästan för stor vi orkade inte äta upp allt,det var jättetrevligt allafall det var liveband som spelade tyvärr så sjunger de inte så bra.Innan vi gick tillbaka till hotellet så sa vi hej då till henne som vi varit och shoppat hos jättetrevlig dam hon undrade när vi skulle komma tillbaka igen.Idag är det ju tyvärr hemresa vad fort de här dagarna har gått,när vi kommer hem är det kallt och en del snö brrr brrr,när jag kommer hem ska jag visa några bilder här ifrån som jag lovade,jag har ju inte kunnat göra det ni får hålla er till tåls.Vi ses snart mina älskade barn o barnbarn kramar😘👫❤️🌞✈️

Publicerad 2014-01-14 12:07:18 i Allmänt,

Idag låg vi bara nere vid stranden här på Patong beach och sola o bada,åt lite lunch där också gick sedan tillbaka till hotellet bada lite i poolen. Efter det en dusch relaxa lite det är ju sista dagen  med sol o bad för oss , jag vet att vi har snö som väntar på oss där hemma brrrr.Vi har haft det jättehärligt och avkopplande synd att dagarna går så fort,vi ska snart gå och säga hejdå till damen som vi oftast varit och shoppat hos jättetrevlig och rolig att pruta med. Vi ska åka tuk tuk och käka på Hard rock café  senare våran sista kväll här på Patong beach . 😄🏊🍔🍟🍺🍹🌅💏

Publicerad 2014-01-13 11:22:12 i Allmänt,

Idag tog vi tuk tuk till Kamala beach igen sola o bada några timmar läsa lite bok, Göran fösökte lösa lite sudoku men det gick inget bra han tyckte det var svårt ,åt lite lunch där också kyckling i currysås o kyckling i cashewnöttersås med ris mums mums. Efter det åkte Göran lite vatterskoter igen men han tyckte det räckte med en kvart idag annars får man åka en halvtimme . Vi vet inte vad vi vill äta ikväll ännu, skriver senare och berättar vad det blev.💏😃🌅🍝

Publicerad 2014-01-12 12:32:32 i Allmänt,

Igår tog vi en tuk tuk till en fiskrestaurang den låg ganska mysigt nere vi stranden,vi ville prova på att äta tigerräkor men det tyckte varken jag eller Göran var så gott ,som tur var beställde vi in lite vitlöksbröd och småräkor i svamp o cashewnöttersås det var mycket godare,sen tog vi en tuk tuk hem till hotellet .Vi spelade lite tärning spelet som vi spelar heter 10.000 det är jättekul,vi böjade igentligen spela på Kastrup och hittills leder jag med 17-15 jippi jippi för mig.Idag blev det en speedbåt till annan strand med bad och avkoppling i massor vi blev där i 4 timmar ungefä.Nu ska vi hitta nånstans att äta middag mums mums skriver snart ingen.👫😄🌅🍝

Jag o Gäran

Publicerad 2014-01-11 10:39:29 i Allmänt,

Idag har vi bara legat vid poolen, badat,läst lite bäcker och njutit.Nu ska vi snart hitta nån restaurang som vi tänkte äta lite mat på,kanske vi provar tigerräkorna idag eller också blir det något annat,jag berättar vad det blev imorgon.När vi ätit ska vi hämta våran tvätt också,kanske blir det lite shopping också vi får se vad det blir.Håll till godo så länge.👫😄🌞

Publicerad 2014-01-10 13:00:55 i Allmänt,

Idag har vi lämnat lite smutstvätt till tvätteriet som vi får tillbaka imorgon rent och fräscht,sen blev det tuk tuk till shoppingcentret och handla lite,åt lunch Göran provade sushi och jag tog grillad fisk.Senare på eftermiddagen skulle vi få prata med en utav vingvärdarna här på hotellet om det tragiska som hände när Göran fösökte livrädda japanska pojken,vi har inte mått så bra ,vi tänker på det då och då .Men vi försöker göra det så mysigt och bra som vi kan.Vingvärden skulle kontakta deras försäkringsbolag så vi får se vad som händer sen när vi kommer hem. 🌅😊👫

Publicerad 2014-01-09 12:55:08 i Allmänt,

Igår var det tänkt att vi skulle fira min födelsedag med att åka och besöka fyra olika platser med båt ,började med att gå upp kl5'00 äta frukost,åka liten buss här från hotellet 6'30 det tog en o enhalvtimme sen båtturen på en o halvtimme den också .Vi kom till första stoppet då var det snorkling från båten Göran snorklade men inte jag klarar inte det så bra,han såg massor med fina fiskar .Nästa stopp var en mycket fin strand men där hände något dramatiskt några+Göran fick hämta upp en Japan som hade drunknat,Göran försökte att få liv i honom genom hjärt o lungräddning men tyvärr så orkade han så länge,jag assisterade honom hela tiden och tyvärr så överlevde han inte .Efter det så mådde Göran jättedåligt och jag med.Vi var inte så badsugna efter det allt kändes bara tungt vi ville bara hem till hotellet .När vi kom hem till hotellet var klockan sju blev det en snabbdusch ,middag och från hotellet hade de ställt en födelsedagstårta till mig som fanns på vårat rum,jättefin var den jag har tagit kort på den ,men tyvärr gick den inte äta  för myrorna hade börjat mums på den redan.🌅

Jag och Göran

Publicerad 2014-01-06 12:35:48 i Allmänt,

Det blev ingen båttur till kamala beach,det blev en tuk tuk i stället ,jättehärlig dag ,sola o bada i massor.Göran åkte även vattenskoter oj vad han tyckte det var roligt och fort gick det också ,solen har tagit mycket på oss idag men ingen fara än så länge vi mår bra och bara njuter i fulla drag. Snart ska vi hitta nånstans att äta vi får se vad det blir för nånting i kväll,fisk eller kycklig vi har inte bestämt oss ännu .😄🐟🐓🌅 .Jag skriver snart igen.

Göran o jag

Publicerad 2014-01-05 15:20:10 i Allmänt,

Idag blev det ett par timmar på stranden,just nu är det 32grader varmt och ikväll åt vi på en ganska trevlig restaurang, det blev soppa till förrätt ,ginger chicken det var jättegott och sen tog vi en irish coffe som avslutning.mums mums ,imorgon ska vi eventuellt ta en båttur till kamala beach. Håll till godo så länge,jag skriver snart igen.Jag kan fortfarande inte visa några bilder.😄🌅💏

Publicerad 2014-01-03 12:20:14 i Allmänt,

Hoppsa här är visst vi och har det bra 28 grader varmt.Badar och njuter i massor ,första kvällen åt vi här på restaurangen ,det var ingen hit fick vänta en hel timme på maten .men igår var vi utanför och käka helt okey mat,jag provade en drink som serverades i en ananas och Göran tog en martini men den var inte så god.kan inte skicka några bilder nu men det får komma när vi kommit hem . God fortsättning på det nya året