hemmamormor.blogg.se

Hej på dig. Eva heter jag. Jag bor i Aneby tillsammans med min make sedan 31 år. Tillsammans har vi två döttrar, Helena född 1981 och Madelene född 1983. 1986 lämnade vi vår tillvaro i Linköping efter att Göran, då 26 år gammal, köpt ett företag. Jag jobbar halvtid i företaget och resten av min tid ägnar jag åt att vara dagmormor åt mina fyra barnbarn. Två pojkar, Dante och Didrik, födda 2008 och 2010 och Stella och Olivia födda 2011 och 2012. Här kan du läsa om våra galna upptåg, min matlagning och andra stolligheter som vi hittar på. För sådana är vi, vi tar livet med en klackspark. Välkommen!

Publicerad 2015-08-29 11:23:06 i Allmänt,

Var för några veckor sen i Ullared och köpte både födelsedagspresenter och julklappar till barnbarnen, nu har de stått i min garderob utan att ha blivit inslagna, och igår kunde jag inte hålla mig längre så jag började med att slå in Stellas o Olivias födelsedagspresenter, sen fortsatte jag med dem julklappar som jag hittills köpt till alla barnbarn, för jag kunde inte hålla mig längre det är ju inte utan att man längtar lite efter julen som är så mysig.😄🎁🎄🎅

Jag o Göran

Publicerad 2015-08-24 08:47:31 i Allmänt,

Har haft en jättemysig helg med Göran på campingen i Örebro, vi åkte i fredags efter lunchen, när vi kommit på plats så fixade vi iordning med bord, stolar och markisen, solen sken och inte ett moln på himlen, vi satte oss tog det lite lugnt och gottade oss i solen en stund innan vi skulle grilla, det blev grillad entrecote, grillade tomater, grillad halomiost , lite vitlökssmör till köttet och kokt färskpotatis till det mums mums. Efter maten och diskningen så gick vi en liten promenad och kollade runt lite på campingen. Efter promenaden började det bli lite kyligt så då kröp vi in i husbilen och kollade lite på tv, vi kollade på fångarna på fortet och lite nyheter innan lade oss för att sova. Lördag en riktigt långfrukost innan vi skulle packa våra badkläder för att gå bort till badhuset för vi tänkte att vi skulle relaxa där, i början så relaxade vi men sen ville Göran prova på de olika vattenrutschbanorna det fans 7st, Göran provade 6 st för efter att han hade provat den femte och han fastnade lite med sin gummiring och var tvungen och putta sig lite fram så han kom loss. Sen var det den sjätte vattenrutschbanan som han provade så gick det nog väldigt fort sa han så när han kom ner så fick han en så jättestor kallsup, så efter den så mådde han inte så bra, för bara en halvtimme innan hade vi ätit varsin stor räkmacka,

Jag åkte inte någon vattenrutschbana för det är inte min grej riktigt så jag simmade 1000 meter istället i simbassängen det kändes bra. Efter badet så gick vi tillbaka till husbilen tog det lite lugnt, fixade iordning oss lite, sen tog vi en runda på äventyrsbangolfen den var lite svår tycker jag. Efter den rundan tog vi cyklarna in till centrum för att äta en bit mat på en mysig restaurang, inte så bra servis vi blev nästan bortglömmda och när vi skulle beställa så ville jag ha grillad lax men då var den slut , så jag fick ta något annat och det blev en hamburgare med pommes, oj vad mätt jag blev , även om servisen inte var så bra så var maten jättegod och bra😄. I söndags blev det också en lång och mysig frukost, sen packade vi ihop stolar och bord m.m, för hemfärd men vi stannade på köpcentret Marieberg så jag fick shoppa lite, det var kul jag köpte två födelsedagspresenter till Görsn som fyller år i början av september, och sen hittade jag två tröjor till mig .

Publicerad 2015-08-18 11:09:01 i Allmänt,

Ikväll ska jag gå blodomloppet i Jönköping, och jag ska tänka extra mycket på min mor som skulle ha fyllt 84 år idag, men tyvärr så gick hon bort för 14 år sedan 23 december och det var stora kroppspulsådern som brast.❤️

Jag o Göran

Publicerad 2015-08-10 17:07:24 i Allmänt,

Har haft en kanon helg i Gränna och på
Visingsö med Göran, åkte fredag på eftermiddagen , när vi kommit på plats på campingen så tog vi det lite lugnt och fixade ihop bordet och tog fram stolarna m.m. Efter det gick vi en promenad ner till hamnen och tittade lite på båtar o så. Jag tog några bilder där nere vid hamnen.

Göran tog en bild på mig också, som ni ser blåste det lite, så håret står visst åt alla möjliga håll.

När vi gått där nere vid hamnen en liten stund så ringde Helena och ville komma till oss med Dante o didrik och spela ett parti bangolf med oss, vi spelade inte alla banorna för pojkarna blev trötta och tyckte att det blev svårt, de följde med oss till husbilen en liten stund innan de skulle åka hem. På lördagen sov vi ut, packade badkläder, tröjor och fixade en kycklingsallad, vatten och sen åkte över till Visingsö, där skulle vi cykla från södra sidan till norra sidan , vi böjade cykla till södra sidan och vi hamnade vid den ruinen som finns där allra längst ner.

Nu väder vi och åker tillbaka men fortsätter lite längre än halva ön för att ta oss ett bad i poolen i kumlabynadet , det var så skönt med ett bad att få svalka sig och sen få äta vår kycklingsallad som vi hade med oss mums mums.

Efter bad,lunch och lite vila så fortsatte vi att cykla vidare,och sen innan vi skulle cykla tillbaka till färjan över till Gränna så hamnade vi  på en restaurang för lite fika, då gick de här kompisarna runt vårt bord.

Lugn söndagmorgon ,får sms från Madde som vill komma och med Stella o Olivia och hälsa på oss och även äta en glass med oss nere vid hamnen mums mums . Madde frågar mig om jag vill följa med henne och flickorna och åka färjan över till Visingsö och åka remmalaget med flickorna, det ville jag så Göran fick åka hem själv med husbilen. Flickorna tyckte det var jättekul att åka både båt och remmalaget, flickorna vågade klappa hästarna också, innan vi tog färjan tillbaka till Gränna så åt vi en var sin korv med bröd. Vi kom i-land för att ta ta bilen hem och vi hann bara ut från parkeringen så hade Olivia somnat och det dröjde inte länge innan även Stella sov också. När jag kom hem så slängde jag mig in i duschen innan Göran o jag skulle åka till Jönköping för att gå på bio och se ny filmen Mission Impossible med Tom Cruise, av mig får de ⭐️⭐️⭐️.
Här kommer en fin bild när vi är på väg in till Gränna hamn.

Publicerad 2015-08-06 07:27:24 i Allmänt,

Igår när jag skulle gå en promenad så kom den här lilla figuren fram på andra sidan trottoaren, och senare på kvällen när Göran o jag gick på en kvällspromenad så såg vi den här lilla fina fjärilen.